Vafini

Przed świętami wielkanocnymi wpadła mi do rąk kolorowa gazeta. W polecanych aranżacjach świątecznych doczytałam się o super propozycji na świąteczny stół.



I tak więc postanowiłam, że przyrządzę te małe przystawki :] doczytałam się na stronie Vafini, że można je kupić w Rosmannie. Pojechałam iiii trochę się zdziwiłam, były położone z zdrową żywności, na samym dole regału a opakowanie było wielkości niedużego weka :] W środku było 16 połówek jajka, wielkości zwykłego jajka.Żadne z nich nie pokruszone, ani nie połamane. Co utrwaliło mnie w przekonaniu, że są mogę je spokojnie przetransportować w plecaku :P 


I tak oto foremki zrobiły u nas furorę.

Pierwsze sztuki zostały wykorzystane na test :] przepis z opakowania. Były bardzo smaczne.
A reszta została wykorzystane w wielkie piątek do wegetariańskiej sałatki oraz świąteczne śniadanie niedzielne.

Sałatka pieczarkowa.

Jedna z naszych lubionych sałatek. Robi się ją szybko i równie szybko znika z talerza.

Makaron
Pieczarki
Groszek
Cebula
Majonez
Pietruszka

Pieczarki wraz z cebulą podsmażamy na złocisty kolor. W osolonej wodzie gotujemy makaron ( idealnie tu pasują małe farfalle albo świderki ). Po ugotowaniu do przecedzonego makaronu wrzucamy podsmażone pieczarki i cebule. Pozostawiamy do wystygnięcia. Potem dorzucamy puszkę groszku. Solimy i pieprzymy. Ja dodaje jeszcze posiekaną drobno pietruszkę. I do tego dwie, trzy łyżki majonezu.
Gotowe :)

Sałatka z pora.

Na naszym świątecznym stole nie może zabraknąć sałatki z pora.
Równie banalna, ale za to bardzo smaczna sałatka.

Por
Ser
Kukurydza
Jajko
Majonez

Nie dużego pora przekrawamy na pół i kroimy w paski. Do tego dorzucamy ugotowane pokrojone w drobną kostkę jajka. Starty na tarce ser oraz kukurydze z puszki. Wszystko mieszamy doprawiamy dodajemy majonez i jeszcze raz mieszamy :]

Pycha ! Palce lizać sałatka 
A w foremkach wyglądała cudnie i równie dobrze smakowała.

Jedna sugestia : Foremki mogłaby być większe oraz bardziej dostępne.

Jestem pewna, że gdybym ich nie szukała to na półce z zdrową żywnością bym je z łatwością przeoczyła.

Cena pudełka 4,50 za 16 szt. co daje 8 jajek :]

Po otwarciu najlepiej przechowywać w szczelnie zamkniętym pudełku i zużyć do tygodnia :]

Moja ocena 5/6


Komentarze